Thursday, March 24, 2011

Berleluasanya Kelucahan!

Assalamualaikum wrt wbt

Ramai kawan-kawan bertanya, apa komen dan pendapat saya tentang RAKAMAN VIDEO SEKS yang sedang hangat didedahkan oleh pihak-pihak tertentu dan disebar luaskan berita ini oleh pihak media dengan dikaitkan bersama seorang pemimpin dari pakatan pembangkang. Saya tidak berminat untuk mengulas dari sudut politik yang saya kira semakin hari semakin kotor, hina, keji dan bebal. Saya cuma ingin bangkitkan beberapa perkara yang saya kira turut memerlukan kepeduliaan kita :

1- Isnin lalu, video seks tersebut dipertontonkan kepada wartawan dan editor akhbar media perdana dan media alternatif di sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur. Soalnya, sejak bila tayangan video seks menjadi HARUS dan secara terang-terangan didedahkan di media? Penguatkuasa agama negeri, JAKIM dan sebaris dengannya tak buat apa-apa tindakan ker?

2- Tak ada undang-undang berkaitan pornografi ker dalam negara kita terhadap tayangan video seks tersebut? Trio 'T' tu takkan lepas begitu saja selepas mengadakan tayangan perdana seks kepada orang ramai (wartawan).

3- Nama tokoh pembangkang yang dikaitkan itu telah diwarwarkan, sedang siasatan belum dibuat, perbicaraan belum berjalan dan yang tertuduh belum didapati bersalah (sama macam kes liwat). Dalam Islam yang menuduh tanpa saksi dan bukti tersebut boleh dikenakan hukuman QAZAF, iaitu 80 kali sebatan. Kecualilah yang menuduh tu ORANG GILA.

Banyak lagi sebenarnya nak tulis, tapi malaslah nak layang beria-ria sangat isu ni. Layan orang gila, dengan kita-kita jadi gila! Huduhnya politik tanpa akhlak Islam!

No comments: