Monday, October 27, 2008

Mengikat Bebenang Cinta Pada Sepetang Pertemuan 2



Imam Ahmad meriwayatkan Hadith dengan sanad yang sahih dari Ubadah Bin As-Shomit r.a. katanya : Aku telah mendengar Rasulullah s.a.w. meriwayatkan dari Rabb-nya (Hadith Qudsi, Firman Allah s.w.t.) yang mafhumnya : " Berhaklah kasih sayangKu diberikan kepada orang yang cinta-mencintai keranaKu. Berhaklah kasih sayangKu diberikan kepada orang yang sering memperhubungkan tali silaturahim keranaKu. Berhaklah kasih sayangKu diberikan kepada orang yang saling berziarah keranaKu. Berhaklah kasih sayangKu diberikan kepada orang yang saling bantu membantu keranaKu. "

Pada 26hb Oktober 2008 Ahad lebih kurang pukul 6.20 petang, pondok saya didatangi tetamu hebat iaitu alumni Al-Azhar dari kalangan hafiz dan hafizah seramai 6 orang. Semoga kedatangan mereka yang walaupun singkat, memperkukuhkan ukhuwwah yang terjalin. Maaf, kerana petang tersebut tidak dapat berbual panjang kerana saya terpaksa bersiap segera untuk kuliah maghrib di surau RRM Permatang Badak.


Salah seorang tetamu tersebut ialah Ustaz Azraie (berbaju kelabu cerah) yang baru sahaja bertugas sebagai Imam Besar di Masjid Daerah Lipis. Semoga dapat berkhidmat dengan jayanya untuk Islam. Terima kasih buat semua atas ukhuwwah yang terbina! Sungguh, ukhuwwah itu adalah nikmat...



No comments: